Je výuka IT pro děti dostatečná?


NaÅ¡e doba se dost zmÄ›nila. A my jsme se zmÄ›nili s ní. A nese také s sebou mnoho požadavků, které jsou nutné abychom jsme se v této dobÄ› orientovali. A mnohdy je k tomu potÅ™eba dostatek úsilí, bez kterého to prostÄ› nejde. Protože snad každý dospÄ›lý ÄlovÄ›k ke svému životu využívá technologie, které jsou spjaty s IT. A je nÄ›kdy velmi těžké se v tom vyznat. A je dosti zapotÅ™ebí abychom se v tom nauÄili chodit. Protože Äím více je svÄ›t IT upÅ™ednostňován, s tím i pÅ™ichází potíže jako jsou krádeže identity. Anebo také velmi Äasté nabourávání se do úÄtů různých lidí anebo komunit. A není také zřídka, kdy se různí zlodÄ›ji ve svÄ›tÄ› technologií vloupali do poÄítaÄů. A pak následnÄ› vyhrožovali, že pokud jim nebude zaplaceno, žádné data neuvolní. A tak je právÄ› gramotnost na místÄ›. A by nikdy k takovým vÄ›cem již nedocházelo. A my se dokázali pÅ™ed touto formou zloÄinu úÄinnÄ› bránit.

dÄ›ti a poÄítaÄe

A nejen to. Musíme také samozÅ™ejmÄ› myslet i na svoje dÄ›ti. Aby byli neustále v bezpeÄí a nic jim nehrozilo. A proto je nutné, aby se v tomto odvÄ›tví vyznali. Ale je v dneÅ¡ní dobÄ› výuka IT technologií dostateÄná? Anebo prostÄ› ve Å¡kolství chybí vybavení a tím pádem také ve Å¡kolství chybí dostateÄné dotace? Nebyly by právÄ› dotace dostateÄnou vzpruhou, kterou Å¡kolství tak nutnÄ› potÅ™ebuje? VÅ¡ak se podívejme do uÄeben naÅ¡ich dÄ›tí. Nabyli jste snad dojmu, že mají dostateÄnou kvalitu poÄítaÄů? A, že rychlost k pÅ™ipojení wifi je také rychlá? Anebo máte spíše pocit, že vybavení IT uÄeben je snad o dvacet let pozadu? A bohužel i nÄ›kteří uÄitelé nemají dostateÄnou kvalifikaci, aby mohli uÄit a vzdÄ›lávat naÅ¡e dÄ›ti. Jistá pomoc a pokrok pÅ™ichází, pokud budete pÅ™ihlaÅ¡ovat svoje dÄ›ti do soukromých Å¡kol anebo kroužků. Tam je již kvalita poÄítaÄů lepší. Ale co si budeme povídat to vy si za tu kvalitu zaplatíte.

studenti a poÄítaÄ

Zase vy a nebude to vláda, která by se postarala o vaÅ¡e dÄ›ti a zaplatila jim kvalitní výuku. I když to je samozÅ™ejmÄ› v jejich zájmu, aby vychovávali gramotné a pÅ™ipravené dÄ›ti do spoleÄnosti, která již dávno ovládla tuto spoleÄnost i celý svÄ›t. A my bychom mÄ›li chtít, aby do ní bez problému zapadli. A naÅ¡li si práci, která by je nejen uživila, ale samozÅ™ejmÄ› je i bavila. Ale je to snad jen hudbou budoucnosti? Ale na jak dlouho? A kdy se tento problém nebo snad i trend bude koneÄnÄ› Å™eÅ¡it? Kdy se dostane na stoly naÅ¡ich politiků. VÅ¡ak právÄ› oni za to stojí. A nemÄ›l by to být jen problém rodiÄů, které se o svoje dÄ›ti bojí.Â