AÄ se to mnohým lidem nebude zdát, ve skuteÄnosti je vÅ¡eobecné vzdÄ›lánà důležitÄ›jÅ¡Ã, než si myslÃme. To by mÄ›li dobÅ™e vÄ›dÄ›t zvláštÄ› uÄitelé. Je tedy s podivem, že poÄet hodin vÄ›novaných tÄ›mto pÅ™edmÄ›tům na stÅ™ednÃch odborných Å¡kolách i uÄiliÅ¡tÃch neustále klesá.
Â
SamozÅ™ejmÄ› studenti se mohou ptát, na co jim bude napÅ™Ãklad chemie, když studujà ekonomickou Å¡kolu a chtÄ›jà se stát napÅ™Ãklad úÄetnÃmi. ZkuÅ¡enosti vÅ¡ak ukazujÃ, že zde nejde zdaleka jen o to, zda dané znalosti využijeme.
Â
Â
Co si mnoho lidà totiž neuvÄ›domuje je fakt, že vÅ¡eobecné znalosti nám dávajà zároveň pÅ™ehled o svÄ›tÄ› a porozumÄ›nà tomu, jak funguje. Nenà náhodou, že právÄ› lidé, kteřà jich majà nejménÄ›, jsou nejÄastÄ›ji ochotni věřit teoriÃm napÅ™Ãklad o tom, že oÄkovánà způsobuje autismus, a to rozhodnÄ› nenà žádoucÃ.
Â
ProÄ tedy v souÄasnosti vidÃme snÞenà zájmu o tento typ pÅ™edmÄ›tů nejen mezi studenty (u kterých se to dá pochopit – pro nÄ› je to pouze látka navÃc, kterou se musà nauÄit), ale i mezi rodiÄi a studenty? OdpovÄ›Ä je, že vÄ›tÅ¡inÄ› z nich je to jednoduÅ¡e Å™eÄeno naprosto jedno. Nevěřà totiž, že by toto rozhodnutà mÄ›lo až takový dopad.
Â
Â
Ukazuje se vÅ¡ak, že tomu tak rozhodnÄ› nenÃ. A pravdou je, že se situace stává ÄÃm dál vážnÄ›jÅ¡Ã. Je tedy nejvyÅ¡Å¡Ã Äas s nà nÄ›jakým způsobem bojovat. To vÅ¡ak narážà na odpor prakticky na vÅ¡ech úrovnÃch. Studenti nemajà zájem, uÄitelé a rodiÄe to považujà za zbyteÄnost a vláda má důležitÄ›jÅ¡Ã problémy, které musà v souÄasné dobÄ› Å™eÅ¡it.
Â
Bohužel se tedy zdá, že tomu tak bude i nadále. A důsledky můžeme vidÄ›t již dnes, kdy stále vÃce lidà podléhá populismu a nejrůznÄ›jÅ¡Ãm výše zmÃnÄ›ným teoriÃm. Nenà pak divu, že tito lidé, když pak majà sami dÄ›ti, nemajà pÅ™ÃliÅ¡ zájem o to, aby se nÄ›Äemu takovému uÄily.
Â
O tom, jaké budou koneÄné následky pro naÅ¡i spoleÄnost, lze prozatÃm pouze spekulovat. Již nynà je vÅ¡ak jasné, že nebudou zrovna pÄ›kné.